Nieuws

Vrijwilligers gevraagd

13-02-2025

Meld je aan voor 15 maart a.s. bij je afdeling

Voor de lustrumviering op 5 juli a.s. zijn we nog op zoek naar vrijwillgers.
De vrijwilligers of volontairs van het COM zijn noodzakelijk om uitvoering te geven aan het evenement.
Een voorstel is ingediend om de vrijwilligers te voorzien van herkenbare lustrum bovenkleding en vanzelfsprekend voeding. Vooralsnog eerst vrijwilligers verzamelen daarna word met de coördinatoren invulling geven aan de werkzaamheden. Alle tijden worden dan concreet gemaakt. 

1. Toegang kazerne 

Zorgdragen dat de juiste personen toegang hebben tot het evenement. Inschrijvingen geschieden, cf. de veiligheidsvoorschriften van defensie, voor alle deelnemers conform de in te vullen velden op de COM website vanaf 1 maart 2025 (n.t.b.). Het team draagt zorg voor een vlotte entree van de deelnemers. Zorgdragen dat de identiteit overeenkomt met de deelnemer en verleent op gastvrije wijze toegang tot het evenement. Zorgdragen dat deelnemers aan het evenement die opstappen op station Driebergen Zeist in de bus gecontroleerd worden voor een vlotte toegang bij de kazerne. Voorzien van alle deelnemers van een herkenbare badge na controle inschrijving en voorzien van een lustrumcreditcard (of munten) voor consumpties. Algemene vaardigheden; samenwerken, natuurlijk overwicht, flexibiliteit, gastheer. 

Gewenst 30 personen

Tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0900 uur, briefing 0930 uur, uitvoering werkzaamheden van 1030 uur tot 1330 uur. 

 2. Op- en afbouw

Opbouw.
Zorgdragen voor opbouw en inrichting van de structuren van het netwerkplein en evenementenlocatie van de kazerne (tenten/tafels/stoelen/elektra etc.), zo ook de tijdelijke constructies als stands, podia, verlichting, wanden tenten of displays. Algemene vaardigheden; samenwerken, fysieke inspanning, technische vaardigheden, flexibiliteit. 

Tijdspad aanwezig kazerne vrijdag 3 juli 0800 uur, werkzaamheden 0830 uur tot uiterlijk 1400 uur. Voor voeding wordt gezorgd. 
Afbouw.
Zorgdragen voor demonteren van structuren en verpakken van materialen die gebruikt zijn tijdens het evenement en gezamenlijk zorgdragen dat het evenementen terrein in oorspronkelijke staat wordt opgeleverd aan de kazerne.  Netwerkplein op het exercitieterrein van de kazerne (tenten/tafels/stoelen/elektra etc.). 

Tijdspad aanwezig kazerne maandag 7 juli 0800 uur, aanvang werkzaamheden 0830 uur tot uiterlijk 1400 uur. Voor voeding wordt gezorgd. 

Gewenst 10 personen per onderdeel

3. Geluid, muziek en techniek 

Hiervoor zoeken we een coordinator. en 4 vrijwilligers
Zorgdragen voor ondersteunen in opbouw en inrichting van de structuren van podia, muziek, geluidop de evenementenlocatie van de kazerne Algemene vaardigheden; samenwerken, fysieke inspanning, technische vaardigheden, flexibiliteit. 

Coordinator:Tijdspad aanwezig kazerne; vrijdag 4 juli 0800 uur, briefing 0830 uur, uitvoering werkzaamheden van 0900 uur tot 1300 uur.  

Vrijwilligers: tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0900 uur, briefing 0930 uur, uitvoering ondersteuning n.t.b.  

4. Activiteitenbegeleiding 

Zorgdragen voor ondersteuning bij opbouw en inrichting van de structuren de activiteiten die worden georganiseerd op de kazerne. Ondersteunen met voetgangers- en deelnemersstromen bij de activiteiten. Algemene ondersteuning aan POC van de activiteiten. Werkzaamheden n.t.b. nadat alle activiteiten bekend zijn en kennis aanwezig is waar ondersteuning nodig is. Algemene vaardigheden; samenwerken, natuurlijk overwicht, flexibiliteit, gastheer. 

Hiervoor zoeken we 10 personen

De activiteiten bestaan uit:
Boogschieten  – Wielrennen 
Golf clinic –    Rondje Bouwland
Photobooth  –   VR Experience 

Tijdspad aanwezig kazerne; vrijdag 4 juli 0800 uur, briefing 0830 uur, opbouw en uitvoering werkzaamheden van 0900 uur tot 1300 uur (n.t.b.) 

Tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0900 uur, briefing 0930 uur, uitvoering ondersteuning n.t.b.  

5. EHBO

De reguliere bedrijfshulpverleningsorganisatie van de VBHKAZ dekt een evenement van dergelijke omvang niet af, derhalve zal onder leiding van een coördinator meerdere koppels over het terrein gaan, waarbij de koppels bestaan uit n.t.b. vrijwilligers en ingehuurde EHBO. De inrichting van EHBO zal in samenspraak gaan met de Adviseur Veiligheid en Milieu van de VBHkaz.  

We zoeken een Coördinator: de coördinator (2 pax om te rouleren) wordt ingezet van 0800-1900 uur. 

Tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0800 uur, briefing 0815 uur, uitvoering werkzaamheden van 0830 uur tot 1900 uur.  En nog plaats voor enkele vrijwilligers

6. COM-infotent  

Coördinator; alle coördinatoren en 4 man ‘vaste bemanning’ die zorgdragen voor continu bezetting van het infopunt. Deze bezetting n.t.b. 

Algemeen; geeft aansturing aan zijn team en coördineert hun werkzaamheden, is een goede planner, moet snel kunnen schakelen en overzicht behouden. Heeft goede communicatieve vaardigheden en een sterk probleemoplossend vermogen. Geeft gevraagd en ongevraagd adviezen aan de projectleider en mede coördinatoren om het evenement succesvol te laten verlopen. Info punt voor algemene informatievoorziening over COM en de lustrum reünie.  

Tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0800 uur, briefing 0830 uur. Andere tijden n.t.b. 

7. Aankleding terrein 

Werkzaamheden n.t.b. al naar gelang de materialen die wij beschikbaar krijgen. Opleuken van het evenemententerrein. Algemene vaardigheden; samenwerken, fysieke inspanning, creatieve instelling, organisatietalent, flexibiliteit. 

Hiervoor zoeken we nog 6 vrijwilligers

Tijdspad aanwezig kazerne; vrijdag 4 juli zaterdag 5 juli 0800 uur, briefing 0830 uur, uitvoering werkzaamheden van 08.45 uur tot 1300 uur (n.t.b.)

8. Verkeersregelaars 

Zorgdragen voor het vlot en veilig in laten stromen van de voertuigen naar de kazerne, het begeleiden van de bussen naar en van de kazerne. Zorgdragen dat de parkeercapaciteit goed wordt benut en de voetgangersstromen soepel verlopen. Zorgdragen dat eventuele wegbewijzering voor diverse stromen zijn uitgezet. Ondersteuning bij Wielerronde gedurende uitvoering en Rondje Bouwland. Deze activiteiten zijn tot uiterlijk 1400 uur.  

Tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0830 uur, briefing 0900 uur, uitvoering werkzaamheden van 1030 uur tot 1400 uur (n.t.b.).  

Ruimte voor 12 vrijwilligers

9. Barpersoneel 

Coördinator;  vrijwillger gevraagd

Bevlogen en ervaren barpersoneel dat niet schuwt een tandje bij te zetten om 2000+ mariniers te voorzien van vloeibare versnaperingen in een volcontinue bezetting (rouleerschema). Algemene vaardigheden; samenwerken, natuurlijk overwicht, flexibiliteit, gastheer, doorzetters, sfeermakers. 

Tijdspad aanwezig kazerne; zaterdag 5 juli 0830 uur, briefing 0900 uur, uitvoering werkzaamheden van 1100 uur tot 1830 uur. Mogelijk ook inzet van enkele volontairs op vrijdag 4 juli 0800-1300 uur. 

Hiervoor zoeken we nog 24 vrijwilligers